Изнесените“ борсови “ селскостопански стоки (месо, мляко, масло и др.) често се доставят в съответствие с характеристиките, определени от всяка отделна компания износител. Това води до факта, че един и същ тип продукти имат разлики за всеки конкретен доставчик (например, датите на годност, влажността, съдържанието на мазнини и т.н. се различават). В резултат на това чуждестранните купувачи не могат да формират единен пул от доставки от продукти на различни доставчици на една и съща държава, което води до факта, че производителите не се допълват взаимно на чужди пазари.

Оптималното решение на този въпрос може да бъде разработването на индустриални марки и стандарти за експортни продукти, които да унифицират характеристиките на типичните (борсови) видове селскостопански продукти. Такива продукти от различни производители, обединени чрез съответния стандарт, могат лесно да се формират в една от многото поръчки, което значително ще разшири броя на купувачи и ще намали логистични и транзакционните разходи, ще се премести на производителите, за да предизвикат конкуренция към сътрудничество и в част от износа (преди всичко е важно в част ценообразуване: идентични продукти могат да имат еднакъво ценово позициониране).

Когато разработваме индустриални марки и стандарти за качество, можем да поемем следните задачи:

  • Определяне на формалните изисквания за качество и безопасност на продуктите в съответствие с изискванията на основните страни вносители. Използвайки ги като основа, се създава основата на характеристиките на продуктите, което позволява гарантирано да се доставят в най-значимите региони на износ.
  • Определяне на променливи изисквания за различни видове продукти в страните износителки. В този случай говорим за изисквания, които не са установени от страната на износ, не са специфични за купувачите от различни страни (например специфичните изисквания на търговските вериги за опаковката и състава на продуктите)
  • Разработване на комуникационна платформа за индустриална марка. Въз основа на данните от проучването на изискванията и предпочитанията както на крайните купувачи, така и на търговските компании се разработва марка, която може да бъде регистрирана в целевите страни за износ.